נישואים אזרחיים בישראל

ממשלת ישראל מכירה בנישואים חד מיניים מאז 2009. ממשלת ישראל מכירה בנישואים אזרחיים לכל האזרחים ללא הבדל מין, דת או נטייה מינית. למדינה יש היסטוריה ארוכה של קבלת זוגות הומוסקסואלים ומשפחותיהם. ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שאיפשרה נישואים חד מיניים. בישראל יש מערכת נישואים אזרחית לכל האזרחים. זאת בשונה משיטת הנישואין הדתית בישראל, השכיחה יותר בקרב יהודים. בכל הנוגע לנישואים אזרחיים בישראל, הממשלה אינה מכירה בהשתייכות דתית אך היא מכירה במדינת המוצא של כל אזרח. לדוגמה, אם אדם מרוסיה והם רוצים להתחתן עם אדם אחר מרוסיה, אז הוא יכול להתחתן על פי חוק אזרחי זה. ממשלת ישראל גם יצרה תהליך חדש לזוגות שרוצים להתחתן בחו"ל המאפשר להם לעשות זאת על ידי קבלת תעודה ישראלית שאומרת שהם נשואים ברגע שהם חוזרים הביתה. ממשלת ישראל מתקדמת בהתמדה לקראת נישואים אזרחיים. המדינה היא כיום אחת הבודדות שמאפשרות לזוגות חד מיניים להתחתן ולהתגרש.

נישואים אזרחיים בישראל

אוכלוסיית ישראל מונה כ-8.5 מיליון איש, כאשר כ-3 מיליון אינם יהודים, או אחוז אחד מהאוכלוסייה. במדינה יש שיעור גבוה של נישואי תערובת בין יהודים ללא-יהודים, בעיקר מוסלמים ונוצרים, מה שעשוי לתרום לשינוי בגישה לנישואים. ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון ובצפון אפריקה שאינה מכירה בנישואים אזרחיים.  המשמעות היא שכל זוג שרוצה להתחתן צריך לעבור טקס דתי, שיכול להיות תהליך ארוך.

ישראל היא מדינה עם אוכלוסייה מגוונת של דתות שונות. יש בה קבוצות דתיות רבות ושונות, אך בעיקר הקהילה היהודית. יהודים מוגדרים לפי דתם ואסור להם להתחתן מחוץ לאמונתם. הדרכים לביצוע נישואים אזרחיים בישראל הם איחוד חוקי שאינו מחייב השתייכות דתית. המשמעות היא שאם שני אנשים רוצים להתחתן, הם יכולים לעשות זאת מבלי לעבור מדת אחת לאחרת או להינשא במקום מסוים. החוק הזה הונהג במטרה לעודד נישואים בין-דתיים ולאפשר לאנשים שמחכים שנים על גבי שנים לרישיון הנישואין האזרחיים שלהם.

ישראל היא אחת המדינות הבודדות בעולם שמאפשרות לזוגות חד מיניים להינשא. זוהי גם אחת המדינות הבודדות שיכירו בנישואים חד מיניים שנערכו במדינה אחרת. בישראל נישואים אזרחיים אינם חוקיים ומעולם לא היו חוקיים. עם זאת, מאז 2003, חלק מהרשויות הדתיות החלו להכיר בנישואים אזרחיים שנערכו בחו"ל כל עוד בני הזוג יהודים. ישראל היא אחת המדינות הבודדות שמכירות בנישואים אזרחיים. ממשלת ישראל מנסה להכשיר נישואים אזרחיים מאז תחילת שנות ה-90. עם זאת, הפרלמנט הישראלי טרם העביר חקיקה בנושא זה. ישראל היא מדינה חילונית בה אנשים נוהגים בדתות שונות ואינם צריכים להתחתן על פי חוקי הדת כדי לחיות יחד כבעל ואישה.

חוק הנישואין הישראלי

חוק הנישואין הישראלי מבוסס על המושג נישואין אזרחיים. זה לא נחשב לטקס דתי ואינו מצריך טקס דתי. החוק אינו מכיר בנישואים בין יהודים ללא-יהודים, או בנישואים חד-מיניים. בישראל רק אחד מבני הזוג צריך להתגייר כדי להינשא לפי החוק. המשמעות היא שניתן לאזרח ישראלי להינשא לאזרח ישראלי שאינו יהודי, או לאדם יהודי להתחתן עם מי שאינו יהודי. ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שמתירה נישואים אזרחיים. זוהי מדינה חילונית שבה אנשים מכל דת או ללא דת יכולים להתחתן. בישראל קיים נישואים אזרחיים מאז קום המדינה בשנת 1948. הנהיג אותם דוד בן גוריון, שהיה יהודי חילוני ומאבות ישראל המודרנית. חוק הנישואים האזרחיים של ישראל שימש דוגמה למדינות אחרות ללכת בעקבותיה ולאפשר נישואים חד מיניים. ישראל עלתה לכותרות בשנים האחרונות בשל עמדתה המתקדמת בנושא נישואים אזרחיים. בישראל, נישואים אזרחיים הם אופציה חוקית לכל הזוגות, ללא קשר לרקע הדתי שלהם. נכון לשנת 2018, ישנם למעלה מ-30% מאזרחי ישראל שבחרו להיכנס לנישואים אזרחיים.

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

הפקת אירועים
בלוג

הפקת אירועים – 5 טעויות שרבים מבצעים וכיצד לתקן אותן!

אחת הטעויות הנפוצות ביותר בהפקת אירועים היא אי קביעת יעדים ברורים לאירוע. ללא יעדים ברורים, זה מאתגר למדוד את הצלחת האירוע או לקבוע אם הוא השיג את מטרתו. לפני תכנון אירוע כלשהו, הקדישו את הזמן כדי להגדיר יעדים ספציפיים ניתנים למדידה שמתיישרים עם אסטרטגיית האירועים הכוללת שלכם.