השכרת מנופים או רכישת מנופים – מה באמת עדיף לכם?

אם אתם רוצים לבצע עבודות בגובה, ככל הנראה האפשרות הראשונה שתעלה לכם לראש היא לבצע את המשימה על ידי מנוף. אך השאלה שאתם תצטרכו לשאול את עצמכם היא – האם כדאי לכם להשכיר אותו או אולי בכלל לרכוש אותו? כל החלטה שתעשו יכולה להיות מאוד משמעותית.

ההבדלים בין השכרת מנופים ובין רכישה הם הבדלים גדולים מאוד, ולכן אתם לא יכולים לפעול מבלי שתהיו בטוחים איזה מבין האפשרויות היא הנכונה ביותר עבורכם. לא תמיד מה שנראה לכם במבט ראשון, זוהי תהיה בהכרח האפשרות הנכונה עבורכם – לעיתים דווקא האפשרויות הפחות צפויות הן אלה שכדאי לכם לבחור בהם.

אז איך בדיוק תוכלו לדעת? כל מה שאתם צריכים לעשות זה לקרוא את המאמר הבא, וכאשר תסיימו לקרוא אותו אתם תדעו בדיוק האם כדאי לכם לרכוש או להשכיר מנוף. בחירה שכמו שכבר אמרנו יכולה לעשות את ההבדל – לעשות את ההבדל בין הצלחה גדולה או כישלון לא נעים.

כל כמה זמן אתם מבצעים עבודה בגובה?

זוהי אחת מהשאלות החשובות ביותר שאתם צריכים לשאול את עצמכם. מדוע השאלה הזאת כל כך חשובה? מכיוון שהיא יכולה לשפוך אור ולסייע לכם לעשות את הבחירה הנכונה. במקרה שבו אתם מבצעים עבודות בגובה על בסיס יומיומי, כדאי לכם לשקול לרכוש מנוף עקב התדירות הגבוהה. אם אתם לא מבצעים עבודות בגובה באופן קבוע, השכרת מנופים תהיה החלטה הרבה יותר נבונה – כזאת שלא תחייב אתכם להשתעבד למנוף.

 

האם יש לכם היכן לאחסן את המנוף?

כמו שאתם בוודאי יודעים רכישת מנופים תחייב אתכם לחשוב מראש על מקום שבו תוכלו לאחסן את המנוף. חשוב מאוד שתבחרו מקום שבו המנוף יוכל להישמר ולא להינזק, בכל זאת מדובר על הוצאה כספית לא קטנה שהוצאתם – ואתם לא תרצו לזרוק את הכול לפח. במקרה שבו אין לכם היכן לאחסן את המנוף כאשר אתם לא משתמשים בו, אולי שווה לכם בכלל להשכיר מנוף בכל פעם שתצטרכו.

 

האם אתם צריכים מנופים שונים כל פעם?

בלא מעט מקרים אתם תמצאו את עצמכם במצב שבו אתם צריכים להחליף את המנוף, כי כל פעם תצטרכו לבצע משימה מסוג שונה. במקרה כזה מוטב יהיה לכם דווקא להשכיר מנוף ולא לרכוש אחד קבוע, כך תוכלו בכל פעם להשכיר את המנוף שהכי יתאים למשימה שאותה אתם עומדים לבצע. זה הרבה יותר משמעותי ממה שנדמה לכם, לא עם כל מנוף תוכלו לבצע את כל סוגי המשימות.

 

האם יש לכם מספיק כסף לרכוש מנוף?

עוד נושא שאתם צריכים לבחון הוא מה התקציב שעומד לרשותכם באותה נקודת זמן? אתם בוודאי מבינים כי בכדי שתוכלו לרכוש מנוף אתם תהיו מוכרחים שיהיה לכם מספיק כסף. מנופים זה לא עסק זול, ולכן מחובתכם לוודא שיש לכם את הסכום הנדרש על מנת לרכוש את המנוף הטוב ביותר עבורכם. במקרה שבו אין לכם את הסכום הנדרש, אתם תמיד תוכלו לבצע השכרה של מנופים שמתאימים לכם.

 

האם יש לכם אנשי מקצוע שיכולים לתפעל את המנוף?

תזכרו שכאשר אתם רוכשים מנופים, אתם תהיו מוכרחים שיהיו אנשי מקצוע שידעו לתפעל אותם – אחרת אתם לא עשיתם בכך שום צעד משמעותי. מצד שני אם אתם משכירים מנוף, אתם תוכלו להשכיר גם איש מקצוע שיתפעל אותו בהתאם לעבודה שאותה אתם נדרשים לבצע – כך תוכלו לקבל פתרון נקודתי שיהיה גם מאוד יעיל ונכון עבורכם.

freepik
שתפו פוסט זה